صورت جلسه انجمن ۲۱ خرداد ۱۳۹۲

صورت­جلسه

انجمن
کتابداری و اطلاع­رسانی استان قم

 

موضوع: بررسی
طرح­ها و برنامه­های سال جاری

زمان و مکان: سه شنبه
۲۱ خرداد ۱۳۹۲
– دفتر گروه کتابداری دانشگاه قم     

حاضران: آقایان
طالعی، محمدی، زارعی، نوروزی، محفوظی، دیدارپور، محمدی استانی، موسوی و خانم­ها
یارمحمدی، حسنخانی، حسن­نژاد، احمدی و خداداد شهری.

غایبان: آقایان
احمدلو، کریمی، رضوی و همایی.

گزارش جلسه:

۱٫       بحث علمی این
هفته با عنوان «نکته­های ویراستاری» از طرف آقای طالعی ارائه گردید. ایشان ضمن
معرفی کتاب «بهتر بنویسیم» آقای رضا بابایی، نکات مفیدی را نیز در زمینه انتخاب
واژه و ویراستاری مطرح نمودند.

۲٫      
بحث و بررسی
اساسنامه و اهداف کمیته کارآفرینی.

۳٫      
بررسی سایت
انجمن و تصمیم نهایی در مورد آن.

 

مصوبات:

۱٫       در مورد سایت انجمن، اعضاء Ùˆ حاضران به اتفاق آرا، تصمیم­شان
بر آن شد که سایت انجمن به صورت مستقل و با کمک­های مالی اعضاء راه­اندازی شود.

۲٫       کمیته کارآفرینی به دلیل جدید بودن Ùˆ نوشتن اساسنامه آن به
صورت پایه و نبودن اساسنامه مشابه، بحث و نظرات زیادی پیرامون آن بود که تصمیم بر
آن شد که اعضا پس از مطالعه دقیق آن و ذکر نظرات در جلسه بعدی اساسنامه نهایی را
به تصویب برسانند.

اساسنامه کمیته کارآفرینی، ارائه شده از طرف آقای دیدارپور
به شرح ذیل است:

 

با تاييدات خداوند
متعال در سومين دوره انجمن کتابداري و اطلاع‌رساني استان قم، هيئت مديره محترم نظر
مثبت به تأسيس کميته کارآفريني انجمن با رأي اکثريت دادند. در اولين دورة فعاليت
اين کميته آقاي محسن ديدارپور به عنوان مسئول اين کميته منصوب شدند.

در زير اساس نامه کميته کارآفريني که به تأييد
هيئت مديره انجمن رسيد مي‌باشد. اين اساس نامه توسط تمامي افراد منتصب به انجمن
کتابداري و اطلاع‌رساني ايران – شاخه قم مي‌بايست اجرا گردد.

در صورتي که در طول اجراي اين اساس‌نامه نياز
به تغيير در مفاد آن شد، تأييد حداکثري اعضاي هيئت مديره لازم مي‌باشد.

 

۳٫      اهداف

۳٫۱٫     Ú©Ù…Ú© به معرفي Ùˆ شناساندن کتابداران استان قم به سازمان‌ها،
نهادها، موسسات،‌کتابخانه‌ها Ùˆ … Ø›

۳٫۲٫     بالا بردن سطح علمي Ùˆ عملي کتابداران استان قم؛

۳٫۳٫     Ú©Ù…Ú© به شناسايي استعدادهاي نهفته در استان جهت معرفي به انجمن Ùˆ
تبديل نيروه بالقوه به نيروي بالفعل؛

۳٫۴٫     همکاري با کميته‌هاي آموزش، پژوهش، همايش‌ها Ùˆ … در انجمن جهت
برگزاري کلاس‌ها، کارگاه‌ها، تحقيقات Ùˆ … در موضوع کارآفريني؛

۳٫۵٫     Ú©Ù…Ú© به پشتوانه مالي انجمن؛

۳٫۶٫     اجراي پروژه‌هاي مختلف فهرستنويسي، نمايه‌سازي، چکيده‌نويسي،
ايجاد وب‌سايت، مشاوره Ùˆ … Ø›

۳٫۷٫     Ú©Ù…Ú© به وضعيت اقتصادي کتابداران؛

 

۴٫      تشکيلات

ارکان و تشکيلات اين کميته عبارتند‌از: مسئول کميته، دبيرخانه
کميته، بخش مالي کميته

 

۴٫۱٫   وظايف مسئول کميته

۴٫۱٫۱٫  ارائه گزارش شش‌ماهه به انجمن؛

۴٫۱٫۲٫  برنامه‌ريزي واجراي آن جهت رسيدن به اهداف کميته؛

۴٫۱٫۳٫  انتخاب مدير براي پروژه‌هاي مختلف؛

۴٫۱٫۴٫  جذب نيرو،‌ مصاحبه Ùˆ عقد قرارداد، با کتابداران جهت فعاليت در
پروژه‌هاي مختلف؛

۴٫۱٫۵٫  نظارت بر کار مديران پروژه‌ها Ùˆ کسب گزارش از روند پروژه‌ها؛

۴٫۱٫۶٫  بررسي ميزان تأثيري‌گذاري پروژه‌هاي مختلف بر کتابداران مشغول در
پروژه‌ها با توجه به اهداف ذکر شدة مرتبط؛

۴٫۱٫۷٫  نمايندة انجمن جهت عقد قرارداد با موسسات، کتابخانه‌ها، نهادها Ùˆ
…Ø›

۴٫۲٫     وظايف دبيرخانه کميته

۴٫۲٫۱٫  ثبت Ùˆ بايگاني قراردادهاي‌ پروژه‌ها؛

۴٫۲٫۲٫  ثبت Ùˆ بايگاني قراردادهاي پروژه‌هاي مختلف با کتابداران؛

۴٫۲٫۳٫  ثبت Ùˆ بايگاني مکاتبات کميته با انجمن؛

۴٫۲٫۴٫  بايگاني پرداخت‌هاي بخش مالي کميته؛

۴٫۲٫۵٫  ارائه گزارش وآمار سه ماهه به مسئول کميته؛

 

۴٫۳٫   بخش مالي کميته

۴٫۳٫۱٫  ثبت قرارداد با کتابداران مشغول در پروژه‌ها؛

۴٫۳٫۲٫  پرداخت مالي به کتابداران مشغول در پروژه‌ها Ùˆ ارسال مستندات به
دبيرخانه کميته؛

۴٫۳٫۳٫  ارائه گزارش ماهانه به امور مالي

۴٫۳٫۴٫  در صورتي Ú©Ù‡ کميته کارآفريني موفق در ثبت قراردادي هم نشده باشد،
بخش مالي موظف است در هرماه گزار خود را مبني بر عدم عقد قرارداد به دبيرخانه
ارسال نمايد؛

۴٫۳٫۵٫  ارائه گزارش فقط مربوط به همان ماه مي‌بايست باشد؛

۴٫۳٫۶٫  محاسبة درصدهاي پرداختي به افراد Ùˆ قسمت‌هاي مختلف Ùˆ ارائه
مستندات به دبيرخانه کميته؛

۴٫۳٫۷٫  پرداخت ماليات پروژه به اداره مالياتي Ùˆ ارائه مستندات به
دبيرخانه کميته؛

 

۵٫       

۵٫۱٫     مسئول کميته کارآفريني توسط هيئت مديره انجمن کتابداري Ùˆ اطلاع‌رساني
ايران- شاخة قم انتخاب مي‌شود؛

۵٫۲٫     مسئولين دبيرخانه Ùˆ بخش مالي توسط مسئول کميته انتخاب مي‌گردد؛

۵٫۳٫     مسئول کميته Ùˆ مديران پروژه موظف هستند در هر پروژه حداقل از ÙŠÚ©
نفر استفاده نمايند؛

۵٫۳٫۱٫  مدير پروژه نمي‌تواند به تنهايي ÙŠÚ© پروژه را انجام دهد؛

۵٫۳٫۲٫  مسئول کميته حتي‌المقدور مي‌بايست از افراد دانشجو، جوان، بدون
کار و افرادي که تجربه زيادي ندارند استفاده نمايد؛

۵٫۳٫۳٫  مديران پروژه‌ها موظف به آموزش در حين کار مي‌باشند؛

۵٫۴٫   مسئول کميته کارآفريني، مسئول دبيرخانه کميته کارآفريني Ùˆ مسئول
بخش مالي کميته کارآفريني هر کدام از هر پروژه انجام شده ۱% دستمزد دريافت مي‌کنند؛

۵٫۵٫     ۲۰% هر پروژه به خزانه انجمن
واريز مي‌گردد؛

۵٫۶٫     مدير هر پروژه ۵% از Ú©Ù„ مبلغ هر پروژه را دريافت مي‌کند؛

۵٫۷٫     کتابداران مشغول در هر پروژه طبق جداول زير دستمزد دريافت مي‌نمايند

 

 

پروژه
فهرستنويسي کتاب‌هاي فارسي

مهر و
ثبت کتاب

جستجو
از پايگاه کتابخانه

ايزو (ISO)

اصلاحات
توصيفي

اصلاحات
تحليلي و رده‌بندي

پيرينت
والصاق ليبل و بارکد

۵%

۷%

۱۰%

۱۵%

۲۰%

۱۰%

مديريت
پروژه

سهم
انجمن

سهم
مسئول کميته

سهم
دبيرخانه کميته

سهم
بخش مالي کميته

 

۵%

۲۰%

۱%

۱%

۱%

 

 

۵٫۸٫   کتابدارن مشغول در هر پروژه موظف هستند ÙŠÚ© برگ کپي شناسنامه،
کارت ملي و مدرک تحصيلي به همراه قرارداد امضاء شده به دبيرخانه کميته ارائه
نمايند؛

۵٫۹٫     مديران هر پروژه توسط مسئول کميته نصب Ùˆ عزل مي‌گردد؛

۵٫۱۰٫  مديران هر پروژه حق انتخاب نيرو براي پروژه تحت مديريت خود را
ندارند، لذا در صورتي که با نيروي تحت امر خود به مشکل برخوردند، فقط مي‌توانند به
مسئول کميته گزارش دهند، تصميم گيرندة نهايي مسئول کميته کار‌آفريني مي‌باشد؛


  1. ناشناس گفت:

    یکی از معدود انجمن هایی هستین که هنوز هم به روزین
    تبریک می گم

  2. ناشناس گفت:

    با سلام
    یک کمیته Ú©Ù‡ این همه ساختارودبیرخانه Ùˆ….نمی خواد.
    فکر نمی کنید این ساختار در حد یک اداره کل دیده شده ولی وظایف تعریف شده دنبال سهم خواهی هر یک از اعضاست.
    کمی دقت کنید .ادم رو به این فکر میاندازه که تماما دنبال پروزه هستید .ایا بهتر نیست تو تعاریفف و ساختار حتی المقدور از کمیته های کارافرینی مراکز دیگه کپی برداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.