بدینوسیله Ø¯ÙØ§Ø¹ سرکار Ø®Ø§Ù†Ù…Â ÙØ§Ø·Ù…Ù‡ رعیتی کارشناسی‌ارشد
علم اطلاعات Ùˆ دانش‌شناسی دانشگاه قم از پایان‌نامه خود ØªØØª عنوان «بررسی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش بین ØÙˆØ²Ù‡ علمیه Ùˆ
دانشگاه؛ مطالعه موردی ØÙˆØ²Ù‡Â علمیه یزد Ùˆ دانشگاه یزد» با راهنمایی دکتر
هویدا Ùˆ با کسب نمره عالی را به ایشان Ùˆ خانواده Ù…ØØªØ±Ù…شان تبریک عرض Ù…ÛŒ نماییم.
چکیده را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.
چکیده
     یکی از اهداÙ
اصلی مراکز آموزشی، ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ تولید Ùˆ تسهیم دانش است؛ Ùˆ دو نهاد مهم آموزشی کشور
ØÙˆØ²Ù‡ علمیه Ùˆ دانشگاهÂها هستند. از طرÙÛŒ به دلیل ØªÙØ§ÙˆØª ساختاری میان ØÙˆØ²Ù‡
ودانشگاه Ùˆ اینکه در ØÙˆØ²Ù‡ علوم آموزشی Ùˆ اکتسابی دارای تقدس Ùˆ غیر قابل نقد هستند Ùˆ
بیشتر مسائل نظری Ù…ØØ¶ است؛ در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ در دانشگاه همه چیز قابل تشکیک است. ÙˆØØ¯Øª
علمی Ùˆ اشتراک دانش بین این دو نهاد با سختیÂهایی روبرو است. یکی از ارکان مهم در
این دو نهاد آموزشی، Ú©Ù‡ نقش مهمی در اشتراک Ùˆ ÙˆØØ¯Øª علمی بین این دو نهاد دارند؛ اساتیدی
هستند Ú©Ù‡ در هر دو نهاد آموزشی در ØØ§Ù„ Ø±ÙØª Ùˆ آمد Ùˆ آموزش Ùˆ تدریس هستند.
    پژوهش ØØ§Ø¶Ø± به
بررسی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش بین ØÙˆØ²Ù‡ علمیه یزد Ùˆ دانشگاه یزد از نظر اساتید
پرداخته است. هد٠از انجام این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش بین اعضای
هیئت علمی دانشگاه یزد Ùˆ اساتید ØÙˆØ²Ù‡ علمیه یزد است Ú©Ù‡ این عوامل شامل عوامل ÙØ±Ø¯ÛŒØŒ
سازمانی، اشتراکات Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒÛŒ Ùˆ Ùناوری اطلاعات Ù…ÛŒÂØ´ÙˆØ¯ Ú©Ù‡ با روش توصیÙÛŒ- پیمایشی انجام
شده است. جامعه مورد مطالعه شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد به تعداد ۲۷ Ù†ÙØ± Ùˆ
اساتید ØÙˆØ²Ù‡ علمیه خواهران Ùˆ برادران استان یزد به تعداد ۵۱ Ù†ÙØ± در چهار گروه
آموزشی Ùقه Ùˆ اصول، معار٠اسلامی، ادبیات عرب Ùˆ علوم قرآن Ùˆ ØØ¯ÛŒØ« به پرسشÂنامه
پژوهش پاسخ Ø¯Ø§Ø¯Ù‡ÂØ§Ù†Ø¯.
     جهت گردآوری اطلاعات،
پرسشÂÙ†Ø§Ù…Ù‡ÂØ§ÛŒ شامل ۴۱ سؤال مربوط به اطلاعات Ø¬Ù…Ø¹ÛŒØªÂØ´Ù†Ø§Ø®ØªÛŒØŒ عوامل ÙØ±Ø¯ÛŒØŒ عوامل
سازمانی، عوامل Ùناوری اطلاعات Ùˆ عوامل مشترکات Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒÛŒ طراØÛŒ شده است. به منظور
تجزیه Ùˆ تØÙ„یل اطلاعات از روش آمار توصیÙی، ÙØ±Ø§ÙˆØ§Ù†ÛŒØ› درصد Ùˆ میانگین Ùˆ روش آمار
استنباطی مانند رتبه لیکرت از ۵ Ùˆ آزمون t  مقایسه میانگینÂهای دو
نمونه مستقل Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ شده است.
بر اساس ÙŠØ§ÙØªÙ‡â€ŒÙ‡Ø§ÙŠ
پژوهش، رتبه تأثیر اشتراک دانش در زمنیه عوامل ÙØ±Ø¯ÛŒØŒ بین هیئت علمی برابر است با
۰۷/۲ (در ØØ¯ÙˆØ¯ ۴/۳۸ درصد) Ùˆ بین اساتید Ùˆ علمای ØÙˆØ²Ù‡ علمیه یزد ۶/۱ (در ØØ¯ÙˆØ¯ ۳۲
درصد) ؛ رتبه تأثیر اشتراک دانش در زمنیه عوامل سازمانی، بین اعضای هیئت علمی
دانشگاه یزد ۸۹/۱ (در ØØ¯ÙˆØ¯ ۸/۳۷درصد) Ùˆ در بین اساتید ØÙˆØ²Ù‡ علمیه ۷/۱(در ØØ¯ÙˆØ¯ ۳۴
درصد) Ø› رتبه تأثیر اشتراک دانش در زمینه عوامل مشترکات Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒÛŒØŒ بین اعضای هیئت
علمی ۱۹/۲ (در ØØ¯ÙˆØ¯ ۸/۴۳ درصد) Ùˆ در بین اساتید ØÙˆØ²Ù‡ علمیه یزد ۸/۱(در ØØ¯ÙˆØ¯ ۳۶ در
صد) Ùˆ رتبه تأثیر اشتراک دانش در زمینه عوامل Ùناوری اطلاعات، بین اعضای هیئت
علمی۶۱/۱ (در ØØ¯ÙˆØ¯۲/۳۲ درصد) است Ùˆ بین اساتید ØÙˆØ²Ù‡ علمیه یزد ۵۵/۱ (در ØØ¯ÙˆØ¯ ۳۱درصد)
از ۵ در مقیاس لیکرت است. با تØÙ„یل های آماری انجام شده، ØªÙØ§ÙˆØª Ù…Ø¹Ù†ÛŒÂØ¯Ø§Ø±ÛŒ در اشتراک
دانش در زمینه عوامل ÙØ±Ø¯ÛŒ Ø› سازمانی Ø› اشتراکات Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒÛŒ Ùˆ Ùناوری اطلاعات بین
اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد Ùˆ اساتید ØÙˆØ²Ù‡ علمیه یزد وجود ندارد.
      با
وجود اقدامات بسیاری از جمله: برگزاری همایشÂهای مشترک؛ گنجاندن دروس Ù…Ø¹Ø§Ø±ÙØŒ اخلاق
Ùˆ متون اسلامی در نظام آموزشی دانشگاه‌ها Ø› ورود برخی Ø±ÙˆØØ§Ù†ÛŒÙˆÙ† به
دانشگاه Ùˆ بالعکس Ùˆ غیره … انجام Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ است ولی نتوانسته شکا٠علمی
بین ØÙˆØ²Ù‡ Ùˆ دانشگاه را پر نماید البته تقویت Ùˆ کستردگی این اقدامات، گام بلندی در جهت ÙˆØØ¯Øª علمی Ùˆ عملی ØÙˆØ²Ù‡ Ùˆ
دانشگاه است.
کلیدواژهÂها: اشتراک دانش، ØÙˆØ²Ù‡ علمیه
یزد، دانشگاه یزد، اشتراک دانش Ùˆ عوامل ÙØ±Ø¯ÛŒØŒ اشتراک دانش Ùˆ عوامل سازمانی، اشتراک
دانش Ùˆ عوامل مشترکات Ù…ØØªÙˆØ§ÛŒÛŒØŒ اشتراک دانش Ùˆ عوامل Ùناوری اطلاعات
Â
با سلام خدمت شما دوست عزیز
من هم به نوبه خود این موÙقیت را به شما Ùˆ خانواده Ù…ØØªØ±Ù… تبریک میگم .
به امید موÙقیت های بیشتر
سلام
تبریک میگم
وای Ú©ÛŒ میشه منم از پایان نامه ام با نمره عالی Ø¯ÙØ§Ø¹ کنم
بهم تبریک بگن
؟؟؟
تبریک Ù…ÛŒ Ú¯Ù… ÙØ§Ø·Ù…Ù‡ جان
به امید موÙقیت های آتی
سلام دوست عزيزم. بهت تبريك ميگم. من ميدونم واقعا در راستاي اين پايان نامه چقدر زØÙ…ت كشيدي Ùˆ زØÙ…تهات بودند كه نتيجه دادند.